Eksfolijacija kože lica - a little make up obsessed

Eksfolijacija kože lica

Jedan od dijelova njege koji mnogi nažalost preskaču je eksfolijacija lica. Što zapravo dobivamo eksfolijacijom? Njome skidamo odumrle stanice kože s lica, a koža postaje mekša, dobiva sjaj i u nju bolje prodiru hranjivi sastojci iz krema i seruma jer nema prepreka u vidu odumrlih stanica kože.

Namjerno sam odabrala za naslov naziv eksfolijacija, a ne piling jer ne možemo sve metode odstranjivanja odumrlih stanica o kojima ću pisati u ovom postu nazvati standardnim pilingom (riječ piling dolazi od engleske riječi peeling, što bi u prijevodu značilo doslovno guljenje, odnosno preneseno ribanje). 

Koji piling odabrati za svoju kožu je na prvi pogled pitanje koje ima jednostavan odgovor, no u praksi to i nije tako, pa sam iz tog razloga u post uvrstila još neke metode odstranjivanja odumrlih stanica kože lica. 


Kad govorimo o samim pilinzima, postoje dvije vrste - mehanički i kemijski. Jednostavno, mehanički piling odstranjuje površinski sloj kože abrazivnim česticama koje mogu biti prirodnog porijekla (npr. koštice marelice) ili sintetičkog porijekla.

Mehanički pilinzi po mom mišljenju nisu za svakoga baš zbog tih abrazivnih čestica i o tome je važno voditi računa prilikom odabira pilinga.

Naime, ukoliko piling ima čestice nepravilnih oblika, može doći do mikrooštećenja kože što dugoročno i nije neka sreća.

 Dr. Brandt Microdermoabrasion je nešto više od pilinga, proizvod za kućnu mikrodermoabraziju. Ukoliko želite nešto jako i nemate pretjerano osjetljivu kožu, mikrodermoabrazije su dobar izbor za vas. Koža je polirana, ožiljci manji, a pore čišće. Moja preporuka je ne koristiti ga više od jednom tjedno. Recenziju proizvoda možete pročitati OVDJE.

Clinique 7 Day Scrub je jedan izuzetno nježan piling koji će odgovarati skoro svima. Nježne čestice su primjerene osjetljivoj koži, no unatoč mojoj skepsi kako možda i neće vrhunski oribati kožu, on to radi, a zahvaljujući kremastoj teksturi ne isušuje. Recenziju možete pročitati OVDJE.

Olival peeling s uljem smilja* je proizvod kojeg ne bih preporučila baš svima zbog čestica koje sadrži. Naime, sadrži usitnjena zrnca koštica masline i marelice, a to baš i nije idealan izbor čestica za pilingiranje, tako da bi ga osobe s osjetljivom kožom trebale odmah preskočiti (usprkos blagotvornom ulju smilja u sastavu), a ne bih ga dugoročno nikome preporučila baš zbog tih čestica i mogućih mikrooštećenja kože. Meni osobno radi dobar posao, fino pilingira i koža ostane mekana nakon korištenja, a pore čišće, no svjesna sam da to i nije idealan izbor. 

Nivea peeling* ima čestice pravilnog oblika i sintetskog porijekla. Pošto su pravilnog oblika, ne oštećuju kožu i izvrsno pilingiraju. Nisam primjetila nikakvo isušivanje, no koža ipak nije onako mekana (ili bolje rečeno nahranjena) kao nakon Clinique ili Olival peelinga. 


    Za osobe s izuzetno osjetljivom kožom pilinzi i nisu najbolje rješenje, ali tu s krpice od mikrofibre s kojima se može istrljati lice i na taj način odstraniti odumrle stanice kože. Osobno vam preporučam da to radite nakon tuširanja, kada je lice napareno, a pore raširene, ali moram vas i upozoriti! Ne pretjerujte s duljinom i snagom trljanja kako ne biste završile iziritiranog lica. Naime, ove krpice djeluju mekano i nježno, međutim jedna minuta je i više nego dovoljna za cijelo lice. 

    Drugo izvrsno rješenje za osjetljivu kožu je Konjac spužva. One su izuzetno nježne, a jako, jako djelotvorne i uz svakodnevno korištenje (da, njih možete svakodnevno koristiti koliko su nježne) se jako brzo vidi razlika u teksturi kože. Recenziju Konjac spužve s ružičastom glinom možete pročitati OVDJE

    Još jedan od načina odstranjivanja odumrlih stanica kože su i četke za čišćenje lica. Nedavno sam vam pisala o Magnitone Lucid uređaju (klik) i zahvaljujući njemu puno rjeđe koristim klasične pilinge jer za time i nema potrebe jer Magnitone riješi te stanice kože kojih se trebam riješiti. 


    Zadnja grupa proizvoda za eksfolijaciju o kojima ću pisati su kiseline. Kemijski pilinzi su super stvar jer su jako efikasni i puno bolji za osobe sklone pucanju kapilara (kojima se ne preporučaju mehanički pilinzi). Ovdje sam ih svrstala u nekoliko kategorija i to ne prema kiselini koju sadrže već prema tome ispiru li se ili ne.

    Apsolutno najbolji proizvod sa zrncima za eksfolijaciju mi je Alpha H Micro Cleanser. Sadrži glikolnu kiselinu, no i zrnca tako da je zapravo kombinacija kemijskog i mehaničkog pilinga, a svoj posao odrđuje savršeno. Koža je nakon korištenja savršeno glatka, mekana, a pore su potpuno čiste. Do sada nisam čula nijednu lošu riječ za ovaj proizvod i stvarno svi koji su ga probali ga hvale - i to s razlogom. 

    Drugi proizvod je Caudalie Glycolic Peel maska. Proizvod s manjim postotkom glikolne kiseline s kojim je po meni dobro početi tretmane kiselinama ukoliko ih do sada niste koristili. Odstranjuje odumrle stanice kože, čisti pore, a koža nakon korištenja izgleda sjajnija i zdravija.  


    Druga grupa proizvoda s kiselinama su oni koji se ne ispiru.

    Paula's Choice Anti-Redness Exfoliating solution 2% Salicylic Acid je za mene najbolji proizvod s BHA kiselinama koji sam isprobala. Ubrzo nakon početka korištenja sam vidjela izvrsne rezultate - komedoni s kojima sam muku mučila su se jako brzo predali. Ono što smatram bitnim opet ponoviti jest da BHA kiseline nisu najbolji izbor za suhu kožu jer ju mogu isušivati - i mene, a ja imam mješovitu kožu, zna isušivati ukoliko ne pojačam hidrataciju. Isto tako - ukoliko ste alergične na acetil-salicilnu kiselinu (aspirin npr.), izbjegavajte proizvode s BHA kiselinama. 

    Uriage Hyseac 3-Regul* je proizvod kojeg tek trebam isprobati, a kojeg spominjem jer mi se čini jako zanimljivim. U sebi ima 17% AHA/BHA kiselina (i mene buni ova AHA/BHA oznaka, no kako su BHA kiseline uglavnom u postotcima do 2%, poretpostavljam da su zbrajali AHA i BHA da bi došli do tog postotka - malo bezveze, ali eto). U svakom slučaju, proizvod zvuči jako obećavajuće, obećava umirujuće i hidratizirajuće djelovanje, a velika koncentracija kiselina će svakako omogućiti i ljepšu i zdraviju kožu. Ovo je proizvod o kojem ćete još čitati kod mene na blogu jer me jako zanima :)

    I zadnji proizvod je još jedna krema- Alpha H Balancing Moisturiser and Gentle Exfoliant. Riječ je o laganom hidratantnom losionu s 10% glikolne kiseline.  Ova krema mi je poboljšala teksturu kože, riješila flekice od mog ručnog rada (kopanje nepostojećih prištića) i uz sve to, koža mi je uz nju hidratizirana kao od nijedne kreme s glikolnom do sada. Po meni su upravo ovakvi obliki kemijskih pilinga najbolji jer iz noći u noć koža postaje sve ljepša i ljepša ♥


    Prilikom odabira pilinga je bitno voditi računa o tipu vaše kože - ako vam je koža suha, pilingirajte ju jednom tjedno do jednom u dva tjedna (ovisno o potrebama i stanju kože nakon pilinga), ukoliko imate normalnu, mješovitu ili masnu kožu, možete si priuštiti i dva pilinga tjedno ukoliko vaša koža to traži, no više od toga nema potrebe. Radije u svoju rutinu uvedite proizvode poput kiselina (AHA za sve tipove kože, BHA za mješovitu i masnu) ili pomagala poput Konjac spužvica ili raznih električnih četki za lice koje će dugoročno utjecati na teksturu vaše kože i njenu kvalitetu i na drugi način otklanjati odumrle stanice kože i čistiti pore. 

    Osobno otkad koristim Konjac spužvicu (ujutro) i Magnitone (navečer), potrebe za pilingom su smanjene na minimum, a još su manje u zimskom dijelu godine kad koristim i kiseline koje moje pore održavaju čišćima.

    Osluškujte vašu kožu i njene potrebe, pratite reakcije kože na pojedini proizvod i metodom pogrešaka i pogodaka ćete doći do svoje idealne metode eksfolijacije jer nažalost nema univerzalne formule koja svima odgovara, međutim iskustva govore da neki proizvodi ipak manje odgovaraju nekim tipovima kože, pa imajte to na umu prilikom odabira proizvoda odnosno metoda.

    Koje metode eksfolijacije vi koristite? Imate li preporuku za neki proizvod?

    P.S. Više o kiselinama i moje preporke možete pročitati u ovom postu

    *PR uzorak (iskustva napisana u recenzijama na ovom blogu su iskrena neovisno o porijeklu proizvoda.)

    CONVERSATION

    8 komentari:

    1. Hvala ti na ovom korisnom postu, jako je dobro napisan! Vrlo sam se zainteresovala za Alpha H Micro Cleanser, a Caudalie maska mi je već duže vreme na listi planiranih kupovina. I ja koristim konjak sunđerče i vidim razliku, a i on utiče na mene u smilu da me tera da duže i temeljnije čistim lice tako da i to ima uticaja.

      OdgovoriIzbriši
    2. Eksfolijacija mi je jako bitna, ujutro koristim Konjac spužvicu, a navečer el. četkicu. Također su tu i pilinzi i maske, a još moram nabaviti i neke od proizvoda koje si spomenula :) Za neke si me zaintrigirala već prije kada si ih spominjala :)

      OdgovoriIzbriši
    3. Zahvaljujem se na jako zanimljivom postu. Opet sam naučila svašta nešto o čemu nisam imala pojam, a jedva čekam detalje Uriage pilinga jer mi se on dojmio. Do sad sam koristila Clinique scrub ali vrijeme je za promjenu. Pozz :)

      OdgovoriIzbriši
    4. Odlican post, kiseline do sada nisam koristila, mada sada si me bas zainteresovala za iste. Cetka za ciscenje lica je odlicna stvar. :)

      OdgovoriIzbriši
    5. Jako me zanima ovaj Uriage Hyseac 3-regul. Tražim neki proizvod koji ima kombinaciju AHA i BHA kiselina pa jedva čekam recenziju!

      Osobno najviše volim kombinaciju mehaničkih pilinga i kiselina, a jedan od omiljenih proizvoda mi je Natura Siberica Gentle face peeling ♥

      Tina

      OdgovoriIzbriši
    6. Alpha H Micro Cleanser već dugo želim....počet ću sakupljati novčiće za njega.

      Paula's Choice Anti-Redness Exfoliating solution 2% Salicylic Acid sam koristila i dijelim tvoje mišljenje

      OdgovoriIzbriši
    7. Odličan post. Ja bi htjela isprobati Alpha H Micro Cleanser i Caudalie masku. Sada koristim u tu svrhu madre labs i moram priznati da sam baš oduševljena :)

      OdgovoriIzbriši
    8. Dr. Brandt je odlična mikrodermoabrazija! Čak paše i meni sa suhom (i donekle osjetljivom) kožom, ali 1x tjedno.

      OdgovoriIzbriši